Hirdetés
Mipszi

A „sörszemüveghatás” mítosza

A Portsmouthi Egyetem kutatói tesztelték a népszerű „sörszemüveghatás” (beer goggles effect) elméletét, mely szerint az emberek ittas állapotban vonzónak találnak olyan személyeket, akiket józanul amúgy nem.

A „sörszemüveghatás” mítosza

Ennek oka a feltételezés szerint az, hogy az arcokat néhány ital elfogyasztása után szimmetrikusabbnak, vizuálisan vonzóbbnak észleljük. A csapat portsmouthi kocsmákat látogatott meg, ahol arra kérték a 18 és 62 év közötti résztvevőket, hogy különböző arcképeket értékeljenek vonzerő, majd szimmetria szempontjából. A várakozásoknak megfelelően azt találták, hogy az alkohol ugyan valóban rontja az arc aszimmetriájának észlelését, azonban ez nem volt semmilyen hatással a vonzerő megítélésére. Mindez megkérdőjelezheti a sörszemüveghatás elméletét, illetve felhívja a figyelmet arra, hogy a szimmetrián kívül más tényezők is jelentős szerepet játszanak az érzékelt vonzerőben, mint például az arckifejezés, a testalkat vagy a ruházat.

Hirdetés
Hirdetés