Hirdetés
Mipszi

A nő válságban is nő…

vagyis vásárol. S ki hinné: krízishelyzetben hajlamos többet költeni, mint normális esetben. Legalábbis ezt igazolja a Hertfordshire Egyetem felmérése, amely szerint a nők 79 százaléka gyakran csak azért költ pénzt, hogy jobb kedvre derítse magát. 

...vagyis vásárol. S ki hinné: krízishelyzetben hajlamos többet költeni, mint normális esetben. Legalábbis ezt igazolja a Hertfordshire Egyetem felmérése, amely szerint a nők 79 százaléka gyakran csak azért költ pénzt, hogy jobb kedvre derítse magát. A 700 megkérdezett nő közül tízből négy saját bevallása szerint csak akkor hajlamos a túlköltekezésre, ha depressziós, tízből hat azonban már akkor is, ha csak kicsit szomorúnak érzi magát. „A nők gyakran érzelmi stimulálásra használják fel a vásárlást. Ezzel zárják ki a való világ nehézségeit és negatív érzelmeiket. Így a pénzügyi helyzet miatti aggodalom paradox módon még több pénz költésére sarkallja őket” – állítja Karen Pine professzor, a felmérés vezetője. A költekezési rohamokat az erre hajlamosaknál a hirtelen jött emóciós hatások váltják ki, függetlenül attól, hogy azok pozitívak vagy negatívak. A vásárlás ezeknél az embereknél érzelmi kompenzációként szolgál. Az érzelmek megfelelő kordában tartása elengedhetetlen a mentális egészség és a fizikai jólét szempontjából is. A nőknek erre az egyik legalkalmasabb eszköz a vásárlás.Pine professzor szerint „ha a vásárlás érzelmi kompenzációs hatása működik, akkor a nők akkor is költekezni fognak, ha ezt anyagi helyzetük nem engedi. Sőt, ha nincs elegendő pénzük vásárolni, az akár komoly egészségügyi problémák, például szorongás és depresszió kialakulásához is vezethet.”

 

Hirdetés
Hirdetés