Jelenlegi hely

Önismeret

Közösségi média és valóság: filterek mögött

Szerző: 

A közösségi média egyre tökéletesebbre optimalizálja algoritmusait, ami azt jelenti, hogy egyre személyre szabottabb tereket hoz létre az egyes felhasználók számára, és így leginkább csak azt jeleníti meg, amit azok hallani akarnak. Ezek a buborékok (filter bubble) kényelmesek, de veszélyeket is rejthetnek magukban: polarizálódó politikai véleményeket vagy torzult valóságérzékelést. 

Az emberekben van egy alapvető késztetés arra, hogy olyanokkal vegyék körül magukat, akik egyetértenek velük. A közösségi média vezető platformjai pontosan ismerik ezt az igényt, és reagálnak is rá, szűrő algoritmusok formájában. Ez azt jelenti, hogy a megjelenő tartalmakat perszonalizálják, vagyis személyre szabják, megpróbálva kitalálni a felhasználó preferenciáit...Leggyakrabban a Facebookot említik példaként. Az oldal beépített algoritmusa megpróbálja „letapogatni” a felhasználók érdeklődését, és a tartalmakat azok relevancia-értéke alapján kínálják fel.

"Élményfalánkság"

Szerző: 

Alig vagy túl egy izgalmas élményen, már tervezed a következőt. Egyik futóverseny a másik után. Kirándulás, idegen helyek, idegen emberek. Gyönyörű tájak, új ízek, új illatok. Mindenre nyitott vagy. Mindenben részt akarsz venni, nem akarsz lemaradni semmiről. Néha elmész olyan eseményekre is, amelyekre igazán nem is tervezted, de ha már a többiek mennek, úgy érzed, neked is ott a helyed. Soha nem lehet tudni, mi fog ott történni, és nem akarsz semmi jóból kimaradni. Ismerős?  

Alig vagy túl egy izgalmas élményen, már tervezed a következőt. Mindenben részt akarsz venni, nem akarsz lemaradni semmiről.

Oldalak

Feliratkozás Önismeret csatornájára